søndag 29. mars 2009

Backpacker

I riktig gamle dager var det vanlig, iallefall i min familie, å spille diverse spill når man var samlet i hjemmet. Kortspill, brettspill og ikke minst terningespill ble brukt flittig.
Spilletradisjonen holdes heldigvis i gang rundt om, og Bærum er intet unntak. Heldigvis for meg. På søndagsbesøk i Skytterdalen ble det tatt fram et brettspill som bergenseren og trønderen tok fatt på med innlevelse. Det viste seg etterhvert at både trønderen og jeg hadde litt kunnskapsmangler på arbeidsbiten av spillet, så vi skiftet nivå fra voksen til junior/nybegynner på yrkesrettede spørsmål(om du googler Backpacker, så finner du sikkert en spillbeskrivelse der).
Og med tilbehør som te og vestlandslefser med nugatti (samt noen tradisjonelle med sukker og kanel), kom vi oss igjennom to byer før vi ga oss.
Søndagsbesøk lever videre i beste stil.

1 kommentar:

  1. Det blei ikkje speling på meg i helga, så ein smule misunneleg kan du seie :)

    Vestlandslefser fekk eg og lyst på no... Tradisjonelle sådan :)

    SvarSlett