fredag 6. mars 2009

Watchmen

Nå vet jeg hvordan det ser ut når gamle tegneserie entusiaster ser ut når de kommer krypende ut av hulene sine for å se en filmatisering. Der var mange forskjellige stiler representert i kinosalen i kveld; dresskledde menn i 30+ årene, menn/gutter i slitte jeans/utvaskete hettegensere og bustete hår, samt endel kvinnelige innslag(dog aldri alene, men alltid sammen med en av det førstnevne kjønn). Stereotyper, ja. Er det sant? JA.. Filmen var god den, varte i nesten tre timer. Hadde flere spenningspunkter med endel action, endel rolige sekvenser for å drive historien framover, samt noen gode karaktertolkninger. For meg som ikke har lest tegneserien, var filmen helt grei å se. Litt for rolig noen ganger, og litt for detaljert i sin voldshandling andre ganger. For min kjære var filmen teknisk grei, mens historien som de har prøvd å skvise inn på mindre enn tre timer fikk til nød seks poeng av ti mulige. Alt i alt, verdt pengene (eller i dette tilfellet: gavekort). Eneste jeg vil kommentere:
15 års aldersgrense??
Sist jeg sjekket betydde 15 års aldergrense at et barn på 12 kan se filmen samme med foresatte. Nei, nei, nei!!!

1 kommentar:

  1. Skal du lese Watchmen no då? Reknar med Elling har den :)

    SvarSlett