torsdag 19. mars 2009

Stuff-in-my-pockets#2

Som tidligere sagt, det er sjelden jeg kommer hjem fra jobb uten noe rart i lommene mine. Idag kom jeg hjem med fem små steiner. De var av størrelse grus. Nå er det sikkert noen som undrer seg over at jeg gidder å gå med steiner i lommen en hel dag. Ja, de lå der faktisk fra tidlig i morges til jeg kom hjem etter svømming. Og der er, ikke helt uventet kanskje, en plausibel forklaring på det hele (jeg bruker ordet plausibel, for det har jeg lært på skolen). De fem steinene var en gave fra en toddler. Barnet hadde imorges, rett før det ble levert, observert at jeg satt på avdelingen. Da hadde barnet funnet og plukket opp de fem steinene med beskjed til sin foresatte om at de var til meg. Steinene var tenkt kombinert med en limpistol og et tykt ark, noe det ikke ble tid til i en hektisk hverdag. Ergo, steinene ble i lommen. Det blir noen smil i løpet av en arbeidsdag.

1 kommentar: