søndag 8. mars 2009

Hjerteformede muffins

Det er noe eget ved det å få en invitasjon til å komme på søndagsbesøk. Når jeg var liten var det litt spesielt, noe ekstra på sett og vis, å reise på besøk om søndagen. Det var kos. Og det var det i dag også. Invitasjonen kom på sms som seg hør og bør i disse moderne tider, men ellers var ritualet som tidligere. Det var muffins, frukt, vann og te. I tillegg hadde vertinnen laget to hjerteformede muffins med variert fyll, en ekstra overraskelse *yummi*. Så satt vi der, spiste og koste oss i timer, mens skravla gikk som den ofte gjør på en bergenser i trivelig lag. Og når motparten er trønder, så...ja, vi hadde ikke noen ubehagelige stille pauser i samtalen. Jeg koste meg like mye, om ikke mer, enn jeg gjorde når jeg var liten. Kanskje derfor voksne liker søndagsbesøk vell så mye som barna gjør.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar