torsdag 19. august 2010

Når vinden snur

Jeg kjente det allerede på vei ut døren i morges, relativt tidlig. Noe var annerledes. Den kalde morgenen jeg forventet å møte var sterk fraværende. Først tenkte jeg at det sikkert skyldtes natteregn, men neida. Vinden hadde snudd på morgenkvisten, og blåste varm vind. Det ble ganske varmt i dag, absolutt ikke vinter.
Jeg er glad i fancy kaffe, og må derfor bare ha med dette bildet...mobil kaffe noen? Tenk en slik en rundt på HiO området. Og det er ordentlig baristakaffe, ikke en kaffemaskin hvor du trykker på en knapp for de forskjellige kaffetypene...

Nok om det.


Som kartet viser, området er stort.
Jeg gikk en morgentur i går, og fant ut at ikke langt fra meg ligger det en nasjonal park! Who would know? En nasjonalpark "rett-utenfor-døren". I går fulgte jeg bare hovedveien et stykke, før jeg snudde. Feig som jeg er, så turde jeg ikke begi meg ut på noen av stiene alene (gikk en liten en, men snudde og gikk tilbake).
Jeg er sense-of-direction-impaird, om jeg kan si det slik. Men i morgen skal jeg på tur med R, som har drevet med orientering i moderlandet, så dette kan bli bra.
Som utsnittet viser her, så gikk jeg bare i en liten del av området. Den røde streken har jeg tegnet inn i Paint (flink pike), og viser hvor returen begynte og hvor jeg bor i forhold.
Sweet.
Lene, du kan glede deg til dette tror jeg...
Jeg prøver å legge ved en liten video. Ikke for å vise så mye, men har prøvd å få lydopptak. Det er et vannvittig kakafoni av fuglelåter i parken.
Resten av bildene er litt forskjellig, samt to buksebilder som er ment for min bedre halvdel.
FYI.
Først skjønte jeg ikke helt hva det var som kom (nei, jeg visste ikke hva DIP var).
Ikke før jeg så dette. Varsler i veien på begge sider, så du ikke skal unngå å se det.
Vannet kan stige fort, og mye tydeligvis.
Skulle ikke tro det når du ser den lille bekken her.
Denne ser ut som den har maske på. Interesting birdi.
En fargerik krabat i skumring.

2 kommentarer:

  1. Lever du? Puster du?
    Hva skjer da, jeg lærer ingenting om australia om du bare tier stille..

    *sukk* Det e så strevsomt å holde deg igang :p

    SvarSlett
  2. Hva var det DIP skiltet for egentlig???

    SvarSlett