lørdag 24. juli 2010

When all is said and done...

det er ikke det at jeg har så mye som må gjøres før jeg drar.
Ikke egentlig.
Men noen prosjekter måtte fullføres før jeg drar.
Teppet til lille Lu for eksempel.
Hennes far var kjapt ute og bestillte nytt teppe til minsten før sommeren. Fargen han ville ha var rosa. Og ROSA ble det. Det er strikket i Dale garnet Lerke, som er en blanding av ull og bomull. Dette gjør det fantastisk mykt, men også relativt dyrt. Mønsteret er samme som forrige gang i den rosa delen, hvor jeg har brukt basketweave. Kanten rundt er strikket sammen med teppet.
Størrelsen på teppet glemte jeg å måle, men vil tippe på 1,20*1,30. Sånn ca...


En ny skilpadde har sett dagens lys også i løpet av Juli. Denne har ikke noe hjem as we speak, men tar den med til Sydney. Den er strikket i blandingsgarn, bomull og acryl tror jeg det er. Fyllet et polyester stuffing, noe som gjør at den kan vasket i maskin på 40*. Øyne er "brodert" med tråd, noe som gjør leken mer barnevennlig. Skallet kan, as usual, taes av, hvorpå du blir sittende igjen med en rosa, glitrende sak med 4 ben.
Ja, den er strikket med garn med glitter( det rosa og det hvite).



I morgen er det avreise fra Gardermoen retning Frankfurt, før reisen fortsetter mot andre siden av kloden. Jeg sitter på Kongsvinger hos lillesøster og prøver å få ned egenvekten på bagasjen så jeg ikke må ut med hele studielånet i overvektsbetaling.
Har du fått med deg at fra oktober en gang går SAS over til de samme bagasjereglene som de internasjonale store selskapene har? Da kan du faktisk bestille en ekstra kolli, og betale for det, istedenfor å måtte betale for per kilo overvekt slik som det er i dag.

Enda et stykke unyttig info en sommerdag i 2010.

Ha en fortreffelig sommer videre :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar