fredag 31. juli 2009

Når regndråper faller fra skyen ned

En er enn, og to er to-
vi hopper i vann, vi triller i sand.
Sikk, sakk, vi drypper på tak,
tikk,
takk, det regner i dag.
Regn, regn, regn, regn,
øsende regn, pøsende regn, regn, regn, regn, regn,
deilig og vått, deilig og rått!

Som flere sikkert har fått med seg, så ble slutten av Juli en fuktig opplevelse for oss på østlandet. Våknet flere ganger i natt av lyden fra regnet, og når jeg stod opp i morges, fortsatte nedbøren å dette ned fra himmelen. I slikt vær er det ikke mye som frister utenfor huset. Inne derimot, er en helt annen sak.
Jada, det ble boller i ovnen idag. Rosinboller. Nå står de på komfyren og kjøler seg mens jeg venter på å kunne sette tennene i en myk, nybakt bolle. Og som et ekstra pluss, så kom solen fram mens bollene stod i ovnen. Den blå himmelen kom fram den og. Du verden. Hvis bollebaking framskaffer slike resultater, skal jeg gjøre det litt oftere. Eller bruke det som en unnskyldning for å bake boller.





En er en, og to er to-

vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Sikke, sakk,
vi drypper på tak,
tikk, takk,
det regner i dag .

1 kommentar:

  1. Steike, eg må få den oppskrifta har minimalt med solskinn i ferien å skryte av... Må laga desse nesten gong eg skal har fri frå jobb :)

    Klem :)

    SvarSlett