søndag 5. juli 2009

En elefant kom marsjerende

En elefant kom marsjerende, bortover edderkoppens fine spinn. Syntes at veien var sjarmerende, så den ville ha med seg en liten venn.
Noen ganger finner jeg objekter som simpelthen bare roper på meg: velg meg, velg meg. All personlig erfaring tilsier at jeg angrer lenge etterpå om jeg ikke følger stemmen i hodet mitt i disse tilfellene (med unntak av de gangene prislappen hvisker, eller roper til meg: I'm way out of your league). Denne vesken hadde en veldig stille prislapp sånn sett. Romslig var den og, fikk plass til alt jeg trengte ( og alt annet jeg ikke trengte) for en hel dag på stranden.

Ferien brukes til andre aktiviteter også, ikke bare shopping og strandliv.
I Benijofar (Spania) har jeg kommet over et underlig fenomen. Tiltross for at plassen ligger godt unna havet, kryr det av en sort snegler som jeg forbinder med havet her. De er overalt på dette tidspunktet og i store mengder i tillegg. Jeg skulle likt å vite hva det er og hvor de kommer fra.




Ingen ferie uten strikkepinner, de ble med i kofferten ned. To nye skilpadde har sett dagens lys her nede i varmen, og en tredje er på vei. Nå skal det nevnes at ikke en av skilpaddene har blitt hos meg, alle har fått nye hjem. Noen som overraskelser, noen som bestillinger. De er fine da.

Ørten elefanter kom marsjerende, bortover edderkoppens fine spinn. Syntes at veien var sjarmerende, så de ville ha med seg en liten venn......

2 kommentarer:

  1. Den veska var fantastisk KUL!!! :)

    Hadde eg vore ein av Sheldon'ane så hadde eg og busatt meg der når eg ser på omgivelsane :D

    Ser ut som ferien din går strålande, eg byrja på min no men misunneleg på deg...

    Sneglar er rare dyr :)

    Kos deg vidare og hels alle kjente. Stor KLEM!

    SvarSlett
  2. Supert stoff i vesken, jeg hadde sikkert ikke klart å gå forbi den jeg heller. Skjønne skilpadder, jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har somlet meg til å strikke en sånn enda.

    SvarSlett