tirsdag 21. juli 2009

Det er bedre med Bankgris enn grisebank

Å du lille sparegrisen min, nå skal du får toøringen din, bare vent en liten stund til dette verset slutter....

I manko av bedre ting å gjøre i dette været, tok jeg en tur til banken for å tømme sparegrisen min. Den stod der på kjøkkenbenken, tung i magen sin. Etter bankbesøket var den ganske lett igjen. Så lett som en keramikkgris kan bli da. Når jeg da først skriver om keramikksparegriser, hvorfor er det bortimot umulig å få tak i store keramikkgriser nå? Jeg forsøkte å finne en i Desember, som skulle være gave, men det var jo som å jakte på den hellige graal eller no. De små søte som man gir til toddlere finnes jo, det er klart. De store som store "barn" vil ha, de er ikke lette å få tak på. Jaja, resultatet fra dagens bankbesøk var mye mer hyggelig. 2,3K inn på kontoen. Det dekker jo inn mesteparten av feriebudsjettet. Noe som var veldig kjekt.


Apropo
ferie.
Som det forrige innlegget viser, så strikket jeg skilpadder i ferien min. Den fjerde ble ferdig den og. I tillegg så en liten Pink Bunny dagens lys i Spania. Fant en fin oppskrift på Ravelry. Dog ble jeg noe skuffet når jeg så resultatet. Den ble fin, men den er knøttliten. Ca høyde er vel 8-10cm. Men fin ble den likevell.


En, to, tre, på det 4'de skal det skje, på det 5'te gjelder det, på det 6'te smeller det........

*Ingen griser ble skadet i denne hendelsen.
*Alle skilpaddene søker nye hjem, mot et lite vedlegg

2 kommentarer:

  1. Hei hei vennen :)

    2.3K til kontoen, byrjinga på ein ny ferie for det :)

    Du er bli utruleg flink til å strikka Sheldon, forsiktig så det ikkje vert for mykje innavl :) Den Bunnyen får du prøva å strikka i Drops Eskimo på pinne 6-7 så vert den ikkje 8-10 cm :D

    SvarSlett
  2. En Sheldon til meg? De er utrolig fine, og kaninen var bare søt.

    SvarSlett