tirsdag 8. februar 2011

Amatør!

Er det mulig?
Å gjøre noe så lite gjennomtenkt?
Se kjolen på bildet under.
I made this.
Ergo, jeg vet hvilket materiale den er strikket i.
FYI: Alpaca.
Den var litt stor når jeg var ferdig å strikke den, og en runde i vaskemaskinen pleier å fikse slikt relativt greit.
Som tenkt, så gjort.
40*C maskinvask, sammen med annet ulltøy.
Ingen overraskelse at det funket, den ble litt mindre (og litt fastere).
Men (der er alltid et men, hvorfor må det være et men?).
Jeg puttet ikke kjolen inn i noe før jeg puttet den inn i maskinen. Og der er det amatørbiten kommer inn.
For hva skjer når du vasker strikkete ullobjekter (med unntak av superwash)?
Riktig.
De røyter. MYE.

 Needless to say, det så ut som om jeg hadde samlet opp en haug med katte/hunde hår og puttet inn i maskinen sammen med klærne.


Jeg var på søndagsbesøk hos en venninne. Hun laget middag til oss.
Det er noe eget med å få laget og servert mat som du ikke har måttet lage selv. L laget pizzasnurrer, og i kombo med stort te utvalg, snop i skål på bordet og en feel good sappy movie så ble søndag ordentlig opplading og avslapping. I like it.

Siste bildet er fra en lørdagstur sammen med R, hvor vi gikk fra Maridalen til Sognsvann. Og hvis jeg ser bort i fra litt dårlig gli, dårlig kondis, kondomdresskledde skiløpere som stresser avgårde og mye oppover, så var det en knalltur.
Med kvikklunsj.
Og klementiner.
Og varm sjokomelk.



For noen av oss langrennsgåere går faktisk på tur når vi har ski på beina.
TUR.
Løperne burde prøve det en gang, og la blikket vandre i naturen de løper i.
Det er pent der ute.

3 kommentarer:

  1. Så fin kjole du har lager da! Du må lære meg å strikke ordentlig en dag :)

    SvarSlett
  2. Litt urutinert av deg vennen, toving skjer ikkje med vanleg klesvask. Ein handduk eller bukse for å gje plagget noko å tove mot må ein ha, men ikkje ofre alt av ulltøyet :) Men forstår at det har du lært ettertrykkeleg denne gongen. Men sålenge kjolen kan brukast så er jo alt vellukka :)

    Høyres ut som ein flott søndag :) Langrennsturen dykkar hadde nok eg ofra for vintersko og kamera i naturen, men så taklar eg ikkje ski... Hels alle kjente så talast vi plutseleg :)

    SvarSlett
  3. Det hørtes ut som en skikkelig fin helg.
    Og om det er noen trøst, så pleier utfallet av slike vaskeinnfall ofte å bli mye verre for mange av oss andre.
    Mine pleier stort sett å krympe alt to til fire størrelser :D

    SvarSlett