tirsdag 26. oktober 2010

Selvgjort er velgjort.

I et helt år har jeg levd uten stekeovn. Det sier vel seg selv at jeg da går litt amokk på ovnmat når jeg endelig har muligheten til det.
- Skillingsboller (ble veldig bra)
- Sjokoladeboller (ble også veldig bra)
- Calzone (jum-jum)
- Pizza (ja takk)<---Har til og med laget pizza med snurring. Første gang jeg har prøvd snurring, så det var en opplevelse.
- Lasagne (same prosedure as every year)
- Brød
- Rundstykker
- Ovnstekte grønnsaker

og lenger skal listen bli før jeg stikker herfra. Neste forsøk må bli Pide, en tyrkisk rett.

Andre ting som selvgjort og ikke fullt så velgjort er:
- kutt i fingeren: fikk ikke åpnet en porsjonspakke med kaffe, så tok kniv og skar mot hånden og ikke fra (amatør kalles det, jeg burde vite bedre etter å ha jobbet på kjøkken). Eventuelt kunne jeg jo tatt saksen, men neida, DET gjorde jeg jo ikke.
- Kutt i nesen (nei, ikke på nesen, men I nesen): L "klaget" på at hun kunne se flagrende nese residue, så jeg prøvde å fjerne med papir. Going one, going twice. På tredje forsøk klarer jeg jo selvsagt å stappe en av mine lange, harde negler inn i neseveggen. Det resulterer jo selvsagt i et kutt, med påfølgende rød væske.
Det ble ikke sagt noe mer om flagrende nese residue...

Over til noe helt annet:
Det er litt digg å få matvarer, inkludert øl og cider, levert på døren klokken 0800 en onsdagsmorgen uten ekstra betaling for hjemkjøring. Utrolig deilig å kunne bestille matvarer på nett, og slippe å bære dem hjem selv.

Gotta love it...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar