søndag 11. april 2010

Hva gir man en person som har alt?

Noe å ha det i.

Til jul fikk jeg en tovet bag av ekstrafamilien min.
Fine greier.
Søster likte den også veldig godt. Såpass godt at hun ville ha en selv. Dermed var årets bursdagspresang i boks.

Den måtte jo lages da.
For de spesielt interesserte: vesken er strikket med dobbelstrikking, dvs at innside og utside strikkes samtidig, på samme pinne. Ganske nifty prosjekt det der. Mønsteret blir da identisk på begge sider, bare i motsatt farge. Etter litt øving går det egentlig ganske greit.

Så hang den der da, vesken,
stor som bare det.
I oppskriften står det at den bør vaskes i maskin på varmest mulig program.
Hmm, ull->varm! vask->krympe veldig, VELDIG mye?



Jaja, tenkte jeg, det er jo bare et tremåneders prosjekt.Så jeg kjørte den i maskinen på 95*C kokvask, inni et putevar med strikk i toppen, sammen med noen gamle håndklær.



Så satt jeg i vaskeriet og ventet i spenning.
Resultatet ble veldig bra.










Jeg ble fornøyd, søster ble fornøyd.

Happy birthday.

4 kommentarer:

  1. Den er knall :D
    Hadde glemt hele strikkeprosjektet ditt, så det ble en megaoverraskelse.

    PS; boken er ferdiglest for _lenge_ siden

    SvarSlett
  2. den blei kanonkul!!! Bøye meg i støvet :)

    SvarSlett
  3. Så kult det nye profilbilete ditt er :D

    SvarSlett
  4. Veldig fornøyd selv. Det måtte en mer proff til med et annet type kamera..

    SvarSlett