lørdag 27. mars 2010

Se alltid lyst på livet...

sa mor og far til meg...
Nei, det var ikke riktig helt de ordene min far brukte. Han sa;
når du er på bunnen, så kan det bare gå en vei, og det er oppover.

Joda, jeg er optimistisk av meg. Litt mye til tider kanskje.
Som i kveld for eksempel.
For en times tid siden, ca 2230, startet jeg backup av stasjonære pc'en.
Jeg har hørt det skal være lurt før TG, så tenkte jeg skulle prøve det for første gang etter 11 år uten. (Jeg er da åpen for nye ideer jeg.)

Klokken er da blitt 2330, og backup er ikke halvveis ennå.
Halv tolv er jo ikke så gale for en lørdagskveld.
Hadde det ikke vært for at datoen i dag er 28.mars.
Og klokken stilles fram en time i natt (se der, det kan jeg).

Og når søndagen fra før av har et stramt tidsskjema, så blir det ikke noe bedre med et stykk grinete bergenser som ikke har fått nok søvn.

Jeg er fremdeles optimistisk da.
Backup'en kan jo være ferdig til midnatt...

Hvis ikke, så finnes der nok av søndagsåpne kaffesjapper som selger utmerket kaffe.
Og så får jeg ta backup av laptop søndag kveld istedenfor.



1 kommentar: