søndag 6. juni 2010

Mye vil ha mer

og fanden vil ha fler...

Det er travelt for tiden.
Eksamen, forberedelse til Hove, sommerfester i plural, jobbe inn ekstra fridager, pakke en leilighet på 18kvm (utrolig hvor mye jeg har klart å skvise inn her), ordne alt det praktiske før avreise store utland, 2 strikkeprosjekter som må fullføres, en julitrefest i Bergen jeg vil være med på, en svipptur til Benijofar jeg skulle tatt og jeg vet ikke hva mer jeg har glemt...

I tillegg kommer den mentale delen.
Det å forberede seg på å bo på andre siden av kloden, uten et eneste kjent ansikt.
Ordne boplass selv og finne veien selv (lurer på om jeg må skaffe meg en GPS til å ha i lommen, jeg er over middels flink til å gå meg bort).
Diskutere fag på engelsk (pedagogy and such like), tungen kommer til å slå krøll på seg i andre stavelsen. Engasjert bergenser i heftig meningsutveksling som stokker ord og bostaver selv på morsmålet...jaja, de kommer ikke til å skjønne hva som har truffet dem.

På en varm søndagskveld kan jeg derfor ikke hjelpe for at tankene sniker seg inn:
har jeg gapt over for mye denne gangen?
Bitten off more than I can chew?

Hva kan jeg droppe, og hva må jeg si nei til?

Jeg trenger en handlingsplan for tiden fram til avreise...nei, jeg trenger mer tid før avreise.
Mer tid hadde vært fint.
Så hadde jeg hatt mer tid til å stresse meg selv, skikkelig.

ca seks uker til jeg bør pelle meg avgårde til Sydney.

2 kommentarer:

  1. Moahahahaha
    værsågod - takkskalduha
    http://blog.hotelclub.com/the-10-most-dangerous-animals-in-australia/

    SvarSlett
  2. Du har hatt mye tid, og hadde du fått mere, så hadde du klatret på veggene tror jeg :)

    :o Knirkus da, det er ikke snilt å komme med sånne linker, jeg får helt angst :(

    SvarSlett