mandag 15. februar 2010

Vi lister oss så stillt på tå....

i hvertfall med føtter i størrelse 42. Kanskje ikke stort for mennesker generelt.
For damer er det tydeligvis stort. Damer i Norge, vell og merke.
For hva skjer når jeg går i skobutikker for å finne meg sko?
Følgende kunne vært en ren transkripsjon fra et av mine besøk i landets skobutikker:
Meg:Oj, salg på ****sko, stilig. *leter i hyllen*
Meg: unnskyld, har dere denne i størrelse 42, damemodell?
Ekspeditøren: nei, desverre, den fins ikke større enn 41.
(jeg har gjort leksen min på forhånd, og VET at **** produserer alle sine damemodeller opp til42)
Meg: **** produserer disse opp til 42.
Ekspeditøren: ...(pause). Vi tar bare inn 1 (ETT) par i 42, og de forsvinner med en gang.
(hallo, wakeupcall...)
Ekspeditøren: vi har disse i 42.(kommer med et par herresko)
Meg: det er en herremodell.
Ekspeditøren: mange damer som kjøper disse.
(HALLO, ny wakeupcall..)
Meg: en herremodell er bredere i foten en damemodell, så neitakk.

På dette tidspunktet pleier jeg å forlate butikken, uten nye sko.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar