mandag 23. november 2009

..og at den er en nyttig ting, kan ingen komme fra..


Julegaven fra i fjor.
Var ferdig lest før skolen startet i Januar 2009. De to siste bøkene ble kjøpt og lest før det var blitt snev av vår i luften. Det var intense uker, med lesing til langt på natt, og trøtte dager på skole og jobb.
Så kom første filmen.
*Skal, skal ikke. Skal, skal ikke.*
Jeg endte på skal ikke. Bøkene var for gode til at filmen kunne sees.
Så kom november måned 2009. Og med den, film nr 2. Trailerne var overalt, i linker fra kjente, før filmer på kino mm.
*Skal, skal ikke. Skal, skal ikke.*
Jeg endte på skal.
Og dermed var det ut på jakt etter en billig DVD med første filmen. Om jeg nå skulle se nr.2, så måtte nr.1 sees først. Den måtte være på billigsalg, det fikk da være måte på hvor mye jeg gadd å betale. Selvsagt var den på tilbud, og dermed bunkret jeg meg med bena på bordet foran pc'en en sen tirsdagskveld etter spansken og var litt usikker på om dette var verdt det i det hele tatt. Vell, sett ble den, og lagret i hyllen for senere kvelder ble den også, en *keeper*.
I kveld var K og jeg og så nr.2, med delte forventninger.
Starten lovet ikke så veldig bra, men det skyldtes ikke filmen. Kinoen hadde problemer med lyden og startet filmen før lyden var fikset igjen. Det var lynsjestemning i salen på det tidspunktet. Heldigvis ble filmen stanset kjapt, lyden fikset og filmen startet på nytt igjen.
2 1/2 time senere.
Jeg har ikke ord som er beskrivende nok. Den er ikke fenomenal i filmsjanger, men for meg var den absolutt en ny keeper som jeg skal ha når den kommer på DVD.
Og det sukket som gikk gjennom salen når en viss karakter kastet t-skjorten første gang for å assistere en annen karakter (no spoiler for de som ikke har lest boken) var så unisont og feminint at jeg lo så jeg ble våt i øynene....(jeg ler når jeg tenker på det her jeg sitter og skriver).
I tillegg da kommentaren fra K når rulleteksten kom; neinei, den kan ikke være ferdig nå, vi sitter litt til.
GO, GO, GO see......

3 kommentarer:

  1. Vi byrjar å bli ein god liten gjeng som er hekta ja... Dei bøkene der må vera noko av det kjappaste eg har lest til dags dato.

    Eg var aldri i tuss om eg skulle sjå film 1, så den var i hus nesten før den kom i butikkane i Bergen :) Film 2 skal sjåast når Oline har lest bok 1 og 2 og sett film 2. Men merk, ho er MYKJE kjappare med bøker enn meg...

    Eg gledar meg allereie :D

    SvarSlett
  2. ups, der er vist ein S i manko på kommentaren over. Ser du kor den skulle vore :)

    SvarSlett