onsdag 8. juni 2011

Og plutselig er dagen der...

Bilde tatt av Eskil Hadland
Så står jeg da i et en ny overgangsituasjon, hvor noe avsluttes og noe starter.
Det kjennes litt merkelig å skulle avslutte et arbeidsforhold igjen.
En dag igjen på jobb.
En dag igjen med småtroll, og med stortroll.
En dag med filosofiske samtaler rundt spisebordet, med bygging av romferger i lego, tøysesamtaler ved tegnebordet, og undring i biblioteksofaen.
En dag med første mann ut døren til utetid, store byggeplasser i sandkassene, reise til verdensrommet på huskene, bjørnejakt på klatrestativet, racersykkelløp, og småtroll/stortroll jakt.
Her har jeg gått fire år på utdanning til førskolelærer, og så sier jeg opp jobben når jeg endelig er ferdig utdannet.




Gir det noen mening i det hele tatt?
På kort sikt, ikke så mye.
Det er det lange løpet som er avgjørende desverre.
Og da er det mer utdanning som teller for min del.

Litt merkelig er det likevell.
Og vemodig.

Til alle småtroll og stortroll:
Takk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar